17 Mayıs 2015 Pazar

HEDEF PAZARA ULASMA STRATEJILERI


  Veya hedef pazarı seçme stratejileri. 3 farklı strateji vardır. Bu 3 strateji;

  • Farklılaştırılmamış pazarlama: Değişik özellikteki tüketicilerin benzer ihtiyaçlarını benzer özellikteki pazarlama bileşenleri ile karşıladıkları görüşüne dayanır. ''kitlesel pazarlama''
  • Farklılaştırılmış pazarlama: İşletme iki veya daha çok bölümü hedef pazar olarak seçer. Farklı özellikteki tüketiciler, farklı pazarlama bileşenlerinden tatmin olurlar. 
  • Yoğunlaştırılmış pazarlama: Tüm pazar için belirlenen bölümlerden sadece biri hedef pazar olarak seçilir ve tüm pazarlama çabaları tek bir pazarlama karması ile yürütülür. Kaynakları sınırlı olan bir işletme pazar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder