İşletmenin iş ile ilgili alanlarda güçlü ve güçsüz yanlarını göstermek, gelecekte bekleyen fırsatlar ve tehditler karşısında hazırlığını bugünden yapmasıdır. İşletmeler hedeflerine ulaşmak için bu analizi yapmak zorundadır. Aşamaları
- Güçlülük(Strenghts): İşletmenin kuvvetli yanları, potansiyeli, pazarlama gücü, finansal gücü, pazar deneyimi ve işletmenin nerede güçlü olduğu.
- Zayıflık(Weaknes): İşletmenin güçsüz olduğu yanları, işetmenin içinde bulunduğu açmazları, finansal darboğazları, personel niteliği, pazardaki deneyimsizliği, mali zorlukları kapsar.
- Fırsatlar(Opportunities): İşletmenin elinde bulundurduğu olanaklar ve fırsatları değerlendirme. Faaliyet gösterilen alanda büyüme ve seçeneklerin değerlendirilmesi
- Tehditler(Threads): Gelecekte işletmeyi bekleyen tehditlerin saptanması. Yetenekli personeli elde tutamama riski, pazar payında küçülme ve hatta pazardan çekilme risklerinin saptanması.
Tesekkurler
YanıtlaSil