19 Mayıs 2015 Salı

YENI URUNLER NEDEN BASARISIZ OLUR


  • Yetersiz pazar araştırması: Pazarın niceliksel olarak iyi değerlendirilmemesi, satın alma alışkanlıklarının ve davranışlarının doğru saptanması.
  • Ürünün kusurlu olması: Kalite yetersizliği, biçimin uygunsuzluğu, ambalajın yetersizliği.
  • Ürün maliyetinin yüksek olması: Satış fiyatının yüksekliği
  • Ürünün pazara çıkışında zamanlama hatası: Ürünün teknik açıdan kolay ve hızla eskimesi, yeni ürün pazara çıktığında rakiplerin fiyatlarını aşağıya çekmesi
  • Pazarlama çabalarının yetersizliği: Satış arttırıcı çabaların ve satıcıların yetersizliği, dağıtım yetersizliği.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder