10 Mayıs 2015 Pazar

PAZARLAMA CEVRESI PAZARLAMANIN CEVRE KOSULLARI 1-2-3


   1-)Çevre koşulları işletme(pazarlama) eylemlerini etkiler. Değişken olan çevre koşullarını kontrol edilemeyen ve kontrol edilebilen olarak ayrımlandırabiliriz. Çevre koşulları işletmeler için yeni fırsatlar yaratabilir. Ancak bunun tam tersi de olup işletmeler için fırsatları ortadan kaldırabilir. Bu sebepten dolayı pazarlama yöneticileri çevre koşullarını sürekli izleyip değişen koşullara uymaya çalışmalıdır.

   2-)Mikro Çevre Koşulları (Özel)
         
   Mikro çevre koşulları işletme içi ve işletme dışı olmak üzere iki ayrı kategoriye ayrılır.
İşletme içi                                                                                                                         
a-)Üst yönetim                                                                                                               
b-)Üretim                                                                                                                          
c-)Finans                                                                                                                          
d-)Ar-Ge                                                                                                                           
e-)Firma imajı                                                                                                                  
f-)Kuruluş yeri


 İşletme dışı
a-)Pazar
b-)Tedarikçiler
c-)Aracılar
d-)Rakipler
e-)Tüketici

   Üst yönetim işletmenin genel amaçlarını hedeflerini politikalarını belirler.  Üretim kapasitesi belirlenmeli ki öngörülen üretim hedeflerine ulaşsın. Ar-Ge yeni ürün geliştirir ve işletmenin pazardaki başarısını etkiler.
   Pazar, pazarlama eylemlerinin odak noktasıdır. Tedarikçilerden girdiler zamanında ve uygun fiyatlarda temin edilmelidir ki zamanında üretilebilsin ve satışlar düşmesin. Aracılarla da iyi ilişkiler sürdürülmelidir ki satış güçlükleri ortaya çıkmasın. Pazar payını korumak için rakipler yakından takip edilmelidir. Tüketici işletmeyi doğrudan etkiler.

   3-)Makro Çevre Koşulları (Genel)
  • Demografik çevre: Nüfus yapısı, coğrafi dağılım, cinsiyet
  • Ekonomik çevre:  Satın alma gücü, satın alma sıklığı, ekonomik yapı, ve krizler
  • Sosyal ve kültürel çevre: Gelenekler, toplumun sosyal ve kültürel gelenekleri, yaşam biçimi, aile yapısı, kadının rolü, çevre duyarlılığı.
  • Politik ve yasal çevre: Devlet ve yerel yönetimlerin çıkardığı yasalar, teşvikleri, döviz tahsisleri, gümrük indirimleri, genel para ve kredi politikaları
  • Rekabet: İşletmeler rakiplerin maliyet yapılarını, fiyat ve tutundurma uygulamalarını yakın bir şekilde takip edip, alacağı kararlarda bunları değerlendirmelidir.
  • Teknoloji: Teknolojik gelişmeler pazarlama faaliyetlerini önemli ölçüde etkiler, yeni ürünlerin geliştirilmesine yol açar ve eylemlerin geliştirilmesini ve değiştirilmesini beraberinde getirir. İşletme rakiplerine göre teknolojik gelişmelerde geride kalırsa pazarda uzun süre kalamaz ve pazarda çekilmek zorunda kalır


























1 yorum: