Pazarı tanımak ve işletme için doğru kararlar alabilmek için geniş kapsamlı araştırmalara ve güvenilir bilgilere ihtiyaç vardır. Eğer bir işletme pazarı tanımazsa, pazarın beklentilerine uygun ürünler pazarlamazsa o işletmenin başarılı olma şansı azalır.
Pazarlama bilgi sistemi: Pazarlama kararları için gerekli belgelerin, işletme içi ve işletme dışından sürekli toplanması ve kullanıma hazır hale getirilmesi için oluşturulan düzendir.
Peki pazarlama bilgi sistemi neden işletme için gereklidir?
- Kararların kısa sürede ve zamanında verilmesi
- Müşteri memnuniyetinin sağlanması
- Tüketici davranışlarının izlenmesi
- Pazarlama eylemlerinin karmaşıklığı ve kapsamının genişliği
- Satış elemanlarının satışlarını takip etme ve performanslarını değerlendirme
Pazarlama bilgi sistemi hangi alt sistemlerden oluşur?
- İşletme içi raporlama: Fatura ve diğer belgeler, satış raporları, stok düzeyleri, işletme içi tutulan kayıtlar vs.
- Pazarlama haber alma sistemi(İstihbarat): Gazete, dergi, ticari organizasyonlar, bilimsel toplantılar, müşteri-aracı-personel ile yapılan görüşmelerden elde edilen bilgileri kapsar.
- Pazarlama karar destek sistemi: Çeşitli kaynaklardan sağlanan verilerin teknik analizi yorumlanması, istatistiki teknikler, karar modelleri.
- Pazarlama araştırması sistemi: Karar vermek için gerekli bilginin toplanması, analizi ve yorumlanması.
Tesekkurler
YanıtlaSil