14 Mayıs 2015 Perşembe

PAZARLAMA BILGI SISTEMI


   Pazarı tanımak ve işletme için doğru kararlar alabilmek için geniş kapsamlı araştırmalara ve güvenilir bilgilere ihtiyaç vardır. Eğer bir işletme pazarı tanımazsa, pazarın beklentilerine uygun ürünler pazarlamazsa o işletmenin başarılı olma şansı azalır. 

   Pazarlama bilgi sistemi: Pazarlama kararları için gerekli belgelerin, işletme içi ve işletme dışından sürekli toplanması ve kullanıma hazır hale getirilmesi için oluşturulan düzendir.


   Peki pazarlama bilgi sistemi neden işletme için gereklidir? 
  • Kararların kısa sürede ve zamanında verilmesi
  • Müşteri memnuniyetinin sağlanması
  • Tüketici davranışlarının izlenmesi
  • Pazarlama eylemlerinin karmaşıklığı ve kapsamının genişliği
  • Satış elemanlarının satışlarını takip etme ve performanslarını değerlendirme
   Pazarlama bilgi sistemi  hangi alt sistemlerden oluşur?
  • İşletme içi raporlama: Fatura ve diğer belgeler, satış raporları, stok düzeyleri, işletme içi tutulan kayıtlar vs.
  • Pazarlama haber alma sistemi(İstihbarat): Gazete, dergi, ticari organizasyonlar, bilimsel toplantılar, müşteri-aracı-personel ile yapılan görüşmelerden elde edilen bilgileri kapsar.
  • Pazarlama karar destek sistemi: Çeşitli kaynaklardan sağlanan verilerin teknik analizi yorumlanması, istatistiki teknikler, karar modelleri.
  • Pazarlama araştırması sistemi: Karar vermek için gerekli bilginin toplanması, analizi ve yorumlanması.

1 yorum: