8 Mayıs 2015 Cuma

PAZARLAMA EYLEMLERI


   Pazarlama eylemleri 6 bölüme ayrılır. Bu eylemler ise;
  • Pazarla ilgili eylemler: Pazar koşullarını belirlemek için araştırmalar yapmak; Tüketicilerin davranışlarını incelemek; Pazar ve pazarlama koşulları ile ilgili sürekli bilgi toplamak, pazar fırsatlarını değerlendirmek; pazarı bölümlemek hedef pazarı seçmek.
  • Ürünle ilgili eylemler: Yeni ürünler geliştirmek; tüketici istek ve beklentilerine uymayan ürünleri belirleyip üretimden kaldırmak, üründe farklılaştırmaya gitmek, çeşitlendirmek, iyileştirmek, biçimde, renkte, tasarımda değişikliklere gitmek, sağladığı faydayı arttırmak, garanti ve satış sonrası hizmetleri sağlamak ve süresini uzatmak. 
  • Dağıtımla ilgili eylemler: Var olan dağıtım kanallarını incelemek, uygun dağıtım kanalı seçmek, dağıtımda görev alacak aracıları belirlemek, taşıma ve depolamayla ilgili ilke ve yöntemleri saptayıp uygulamak
  • Fiyatla ilgili eylemler: Fiyatlandırma politikalarını, yöntemlerini belirleyip uygulamak; ödeme ve indirim koşullarını belirlemek, rakiplerin fiyatlarını izlemek ve gerekli önlemleri almak
  • Satışla ilgili eylemler: Satış arttırıcı çabaları düzenlemek, satışta görev yapacak personeli seçmek, eğitmek ve geliştirmek, tutundurma karması elemanlarını seçme, uygulama ve değerlendirmek.
  • Pazarlama yöntemiyle ilgili eylemler: Pazarlama hedeflerini belirlemek, pazarlama eylemlerini planlamak, örgütlemek, planı uygulamak ve gerekli kontrolleri yapmaktır. 

1 yorum: