13 Mayıs 2015 Çarşamba

SWOT ANALIZI


   İşletmenin iş ile ilgili alanlarda güçlü ve güçsüz yanlarını göstermek, gelecekte bekleyen fırsatlar ve tehditler karşısında hazırlığını bugünden yapmasıdır. İşletmeler hedeflerine ulaşmak için bu analizi yapmak zorundadır. Aşamaları
  1. Güçlülük(Strenghts): İşletmenin kuvvetli yanları, potansiyeli, pazarlama gücü, finansal gücü, pazar deneyimi ve işletmenin nerede güçlü olduğu.
  2. Zayıflık(Weaknes): İşletmenin güçsüz olduğu yanları, işetmenin içinde bulunduğu açmazları, finansal darboğazları, personel niteliği, pazardaki deneyimsizliği, mali zorlukları kapsar.
  3. Fırsatlar(Opportunities): İşletmenin elinde bulundurduğu olanaklar ve fırsatları değerlendirme. Faaliyet gösterilen alanda büyüme ve seçeneklerin değerlendirilmesi
  4. Tehditler(Threads): Gelecekte işletmeyi bekleyen tehditlerin saptanması. Yetenekli personeli elde tutamama riski, pazar payında küçülme ve hatta pazardan çekilme risklerinin saptanması.

1 yorum: